Pavlínino údolí

09.05.2019

Trasa: od koupaliště u obce Jetřichovice Pavlíniným údolím podél říčky Chřibská Kamenice do Rynartic a tesanou cestou zpět

Délka: Pavlínino údolí - 3,2km ; celý okruh cca 6km

Terén: rovinatý v údolí, poté rychlé stoupání do Rynartic a pozvolné klesání zpět do Jetřichovic

Cesta bohužel není schůdná s kočárkem či sjízdná na odrážedle.

Popis trasy: auto zaparkujte na parkovišti označeném v mapě (popř.na toto místo lze dojet i autobusem z Děčína či České Kamenice - zastávka Jetřichovice - koupaliště) a vydejte se nejprve po červené turistické značce asfaltovou silnicí z kopce dolů směrem k místnímu koupališti. Červená turistická značka pod kopcem uhýbá doleva (koupaliště bude po pravé straně) a po malé chvíli se zanoří cesta do romantického údolí Chřibské Kamenice. Hned na začátku se vydejte na krátkou odbočku k Rusalčině jeskyni a Grieselově rybníku, po jejich prohlédnutí se vraťte zpět na červenou značku, kterou pokračujte po celou dobu procházky Pavlíniným údolím. Půjdete převážně rovinatým terénem za stálého doprovodu krásné říčky obklopené nádhernými skalními útvary všemožných rozměrů, od malých skalek až po vysoké skalní stěny. Říčka sama jistě zláká malé turisty k házení větviček či kamínků, v teplých letních měsících vám nic nebude bránit využít ji i k ochlazení.

Údolí je dlouhé přibližně 3km, pak narazíte na rozcestí s modrou turistickou značkou, po té se vydejte směr Rynartice. Čeká vás strmé stoupání dlouhé necelý kilometr, pro unavené dětské nožičky si však v tomto místě budete muset připravit vzpruhu v podobě dobrůtky, vyprávění pohádky nebo závodů psích spřežení :-)

Z Rynartic budete pokračovat neznačenou cestou zpět do Jetřichovic. Kudy kam naleznete v přiložené mapě. Cesta je to opravdu nádherná a zajímavá, půjdete totiž tzv. tesanou cestou - kamenným úvozem s bohatou historií - jen se tak přesně neví jakou? :-D Na vaší fantazii nechávám, jestli vám přijde spíše jako stará obchodní stezka, či cesta pro svážení dřeva, na které kopyta koní vybrousila zvláštní rýhu.

Tato neznačená cesta končí u chatové osady při autobusové zastávce Jetřichovice - koupaliště a zakončuje tak celý výletový okruh.