Vzhůru na Falkenštejn

13.05.2018

Trasa: krátký výlet o délce 1,5km, který Vás z Jetřichovic dovede po žluté turistické značce na zříceninu skalního hradu Falkenštejn

Terén: většina trasy rovinatá - široká, zpevněná cesta vhodná i pro kočárek, odbočka z této cesty ke zřícenině je však lesní pěšinou stoupající povětšinou po nově vybudovaných kovových schodech - vhodné pouze pro větší děti či menší nošené v krosně

Na Falkenštejně

Popis trasy: auto zaparkujte ideálně na parkovišti vyznačeném v mapce (na okraji obce Jetřichovice) a odtud se vydejte po žluté turistické značce. Půjdete kolem velikého komplexu bývalé dětské zotavovny s chatičkami, který však nyní bohužel pouze chátrá. Přibližně za 500m od parkoviště odbočíte z hlavní cesty směrem doleva a budete stoupat převážně po nově zbudovaných kovových schodech až pod Falkenštejn. Nahoru na zříceninu taktéž vedou nově zbudované žebříky a schody a celá horní plošina zříceniny slouží jako veliká vyhlídka do okolních lesů a skal. Sice se tak ztratil původní duch prakticky opuštěného, obtížně dostupného hrádku, ze kterého jste pohled měli jako odměnu za náročný výstup...ale na druhou stranu nyní Falkenštejn může bez obtíží navštěvovat široká veřejnost a obdivovat tak krásy zdejšího kraje :-) (Výstup jsme zvládli i s dvouletým špuntem a budete-li mít dítě v nosítku či krosně, určitě se sem můžete vydat i s dětmi mladšími, ovšem bez kočárku.)

Až sklesáte opět dolů pod skalní masiv hradu, můžete jej celý kolem dokola obejít a pak se napojit na žlutou turistickou značku na hlavní cestě, která Vás dovede zpět do Jetřichovic.